BÁNLAKI ERVIN
e-mail: pestechnik@gmail.com
1996 óta foglalkoztat az a kérdés, hogy az üzleti tárgyalások során milyen módon tudnám felhasználni azokat a genetikailag kódolt reflexeket, ami a tárgyalás kimenetelét alapvetően befolyásolja, minden emberben egyformán működik és hatásmechanizmusuk előre kiszámíthatóak.
A kérdés azért is izgalmas, mert egy erre épített tárgyalási struktúra kiszámíthatóvá, átláthatóvá, irányíthatóvá teszi az üzleti tárgyalást. Mivel minden embernél egyformán múködő mechanizmusról van szó, ezért a pszichés hatás és a döntési folyamat alapvetően befolyásolható és irányítható lesz a tárgyalás során.
Sokan megkérdezhetnék " Minek erről olyan sokat beszélni? Nekem így is sikereim vannak!". IGEN! Viszont a legjobbakkal is előfordul ebben a szakmában, hogy nem sikerül a tárgyalása úgy, ahogy szerette volna. Sokan ráéreznek a tárgyalásra és jól improvizálnak, viszont előfordul, hogy egy rosszabb hangulatban nem találják a tárgyalás fonalát. Ők nehezebben tudják tervezni karrierjüket, mert a ráérzéses tárgyalás következménye, hogy nehézkes a tárgyalásokból építő jellegű következtetéseket levonni, így a siker okát sosem tudja pontosan meghatározni. Pedig milyen jó lenne, ha minden tárgyalásunk sikeres lenne! A racionális alapokon nyugvó és stratégikusan felépített tárgyalások teszik lehetővé, hogy utólagos elemzéssel a potebciális hibaforrásokat pontosan meglehessen határozni és korrigálni. Csak így tudjuk a sikeres tárgyalásaink számát tudatosan növelni. Képzési és irányítási szempontból sem utolsó egy olyan rendszert használni, ami a legapróbb részletekig oktatható és a tevékenységi folyamat kontrollálható.
Meglepően sok dologra kell odafigyelnünk, ha tárgyalásaink sikerességét befolyásolni akarjuk. A következő dián csak egy szűk körét sorolom fel annak, amit egy tárgyalás előkészítésekor figyelembe kell venni.
Minden tárgyalás adásról, vételről és alkuról szól. Legyen annak témálya termék, szolgáltatás vagy valamilyen eszmei jellegű kérdés.
Bár az előadásomban felvázolt ismeretek az üzleti tárgyalások bármilyen területén alkalmazhatóak, én célszerűnek látom a szolgáltatások értékesítésének tárgyalási folyamatán keresztül átadni az ismeretekt, mert ez a terület igényli legjobban a tárgyalástechnológiai tudás széles körű alkalmazását.
A képzéseimen egy felépített rendszerben - alapoktól az alkalmazásig - segítek hallgatóimnak elsajátítani 14 éves kutatói munkám és gyakorlati tapasztalatom eredményét. Az elején térgyalási szempontból lényeges felismeréseket teszünk, majd ezek figyelembevételével később összeállítjuk azt az egységes stratégiát és technológiát, amely minden szituációban egyformán sikeresen működik. Sajnos a jelen írásbeliség nem tudja helyettesíteni a képzéseken meglévő közvetlen kommunikációs kapcsolatot, ezért ebben a leiratban csak néhány lényeges kérdést emelek ki azok közűl, amelyekre az általam tartott tréningek megoldást nyújtanak. A személyes kontaktus nélkülözhetetlen, mivel a képzések során az a fő feladatom, hogy a hallgatóknak olyan kreativitást ösztönző tudást adjak, ami képessé teszi Őket az önfejlesztésre.
Szívesen veszem azokat a kapcsolatokat, amelyeknek építő jellegű vélemény, vagy aktív együttműködés a célja! ( pestechnik@gmail.com )
Következő felyezet: A vásárlói gondolkodásKattints ide!